tisdag, september 09, 2008

Och de nominerade är....

Jag har blivit nominerad. Oj. Vilken ära. Tackar så mycket Shadow. Jag undrar om det här är som att dejta där man lite coolt måste avvakta ett par dagar innan man lite lagom nochalant slänger iväg ett svarsmeddelande? I så fall misslyckas jag brutalt just nu när jag svarar direkt.

(för övrigt är det ju ypperligt tur att mannen stog framför mig i väldigt tidiga år och var så där jättetoppen så att jag aldrig riktigt behövde ge mig ut i dating-djungeln. Som ni ´förstår hade jag antagligen blivit uppäten till förrätt av någon som var nochalant och cool)


Här kommer reglerna:

Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar.

1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg (japp Skuggan, jag undrar också: vilken bild?)
2. Länka till personen du fick nomineringen av
3. Nominera 7 bloggar
4. Länka till de bloggar du nominerat
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade

De senaste månaderna har det kännts som om alla bloggar jag följde plötsligt bestämde sig för att gå vidare i livet och göra annat på sin fritid istället för att blogga. Sen finns ju alla de som redan är nämnda hit och dit (Jag menar, i slutändan hänger vi alla redan på Peppes blogg eller?) Men här ett par som inte bör missas ialla fall utan någon som helst inbördes ordning:

K-Dude. K-dude var en av de första bloggarna som fick mig att fastna i bloggvärlden. Efter ett uppehåll är han nu tillbaka. Han är också konsult och reser för mycket och funderar kring det där med workshops och hotell efter hotell och längta hem. Läs!!! Det är en order mer än en uppmaning.

Fru R. Jag har förmånen att vara en av Fru Rs vänner irl. Vi träffas oftast över långa mastodont-cafe-latte-fika-träffar. För er som inte har den förmånen, missa inte Fru Rs blogg för en daglig dos av gapskratt. Fru R är precis lika störtskön på bloggen som i verkligheten. Eller tvärtom.


PostSecret. Åh vad den bloggen är bra! Inskickade hemligheter på hemmagjorda vykort som uppdateras en gång i veckan. Ve den som stör mig söndag eftermiddag när jag läser veckans nya hemligheter.

Jag sa nei. Det här en en kort och avslutad blogg, men kanske en av de bästa jag någonsin har läst. Ta lite tid och läs den från början till slut, den är värd tiden alla gånger.

Kanalisera. Vi är nog ganska olika på många sätt men ändå inte. Jag gillar Kanalisera. Mycket mer tror jag inte jag behöver skriva.

och så Jonas då. Nej, jag tror inte Jonas kommer svara på min nominering. Men det gör inget. Hans dagbok gör mig varm in i själen. Allternativt gapskrattig. En av de bägge eller båda samtidigt.

5 kommentarer:

Peppe sa...

Nu har jag äntligen länkat till dej, Med tanke på att jag ändå hänger här så ofta är det verkligen på tiden.

Miasworld sa...

Själv kokade jag pasta igår och kom fram till att ditt hemmafrutips om hur mycket spagetti man egentligen behöver för två personer verkligen är helt perfekt optimalt. Jag kommer aldrig mer feldosera spagetti.

Winnie The Pooh sa...

LOL!!
tänk att Peppes-penis-pastadosering
(PPP...)väcker sådan glädje!
Nu kommer jag aldrig mer kunna äta spagetti hos dig, Mia utan att funddera på hur käraste Herr J är skapt... ;-)
NU är jag hemma igen, förresten! Barcelona är underbart! Vi tar det över en mastodont latte fika snart!
Kram
A-M

Winnie The Pooh sa...

och så skall jag försöka nominera också...

Miasworld sa...

Haha, nu är ju middagsmenyn självklar för nästa middag här.... :)