onsdag, augusti 27, 2008

Slut på blogg-gnället

Det ska inte bli en gnäll och frustrationsblogg det här. Alltså kommer bara alla positiva saker från dagen.

Som att vi hade en trainer som var riktigt bra och alla var jätteglada och satte höga betyg. Som att solen sken idag och jag hittade en ny svensk att prata organisationsteori med. Och att jag snart har nästan en hel dag ledigt på lördag. Och jag fick träffa en rolig jobb-bekant idag.

Allt handlar om perspektiv. Idag är glaset halvfullt intalar jag mig själv.

8 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Hej svejs!
Jag har skaffat mig ett obetalt extrajobb. Jag bloggar nämligen numera på Tidningen Hennes hemsida och låter Den Tatuerade Mamman vila under tiden.
Jag skulle uppskatta många besökare på min nya sida, så att chefen ser att jag finns och kanske erbjuder mig att skriva krönikor eller nåt.
NU skriver jag alltså under mitt egna "flashiga" namn i några månader, så klicka dig dit. Välkommen att fortsätta läsa min blogg på den nya sidan

Konsultpappan sa...

ho ho ho... grattis fru tattoo.
Min kärlek jobbar på tidningen Hennes.

Men hon är mammaledig nu.
Och jag är sleepless in Sarajevo.

Halvfullt glas, halvfullt glas.

Fru Tattoo sa...

Härligt, en riktig HÖG STANDARD dag hör jag :)

Miasworld sa...

Sleepless i Sarajevo...absolut halvfullt skulle jag vilja säga. Troligen snäppet bättre än sleepless i Pristina till exempel?

Konsultpappan sa...

Jag synar din Sleepless in Pristina och höjer med "måste åka 8 h skruttbil till Banja Luca i morgon - söndag - för ett möte som tar 45 min".

Vems glas är halvtommast nu?
HA!

Miasworld sa...

Det där blir svårt att bräcka....men ok, jag höjer:
3,5 timmar enkel väg skumpande från Chisinau till Vadul-lui-Isac i södra Moldavien för ett 1.5 timmars möte som hålls på...tada!..ryska.

Nästan helt tomt glas om jag får säga det själv. HA!!!!!

Konsultpappan sa...

Fan.

Moldavien. OCH på ryska.
Det är liksom "all in". Det kan jag inte matcha.

I'll fold.

Miasworld sa...

Aha! Mia 1 - K-dude 0. Shysst.

Likväl - avundas dig inte Banja Luka grejen.

Själv ska jag ägna söndagen åt att göra namnlekar och vara klämkäckt glad och trevlig med mina 27 nya kursdeltagare. Just nu är jag så socialt trött att Banja Luka faktiskt låter som ett tänkbart bättre alternativ. Halvfullt. Helt klart halvfullt.