onsdag, augusti 13, 2008

Ångest

I dagens posthög låg ett brev från lokaltidningen

"GRATTIS!" på framsidan av den egenhändigt ritade (med tuschpenna) framsidan på bladet som bestod av en vikt kopierad A4-sida.

Jag fick först nostalgiska känslor av hela pappret, lite sådär som när man fick hem ett papper från fröken om skolutflykter med en liten fågel ritad i ena hörnet. Ungefär så var det.

Sen började jag läsa:

"Bla, bla....givetvis införs notis och bild utan kostnad för jubilarien.....fyll i dina uppgifter så tydligt som möjligt....bifoga gärna en bild...."

Jag tittade på kuvertet. Jo, det var faktiskt adresserat till mig.
"Konstigt, det här måste vara felskickat" hann jag tänka innan jag insåg hårda fakta som jag så väl hade förträngt: det börjar närma sig trettio.

När man är trettio är man tydligen gammal. Ialla fall enligt lokaltidningen. Enligt dem är jag till och med en JUBILAR. Sug på det ordet. Ska man inte vara nära pensionen när man är jubilar? Lokaltidningen fick plötsligt millioner minuspoäng hos mig. Minst.

JUBILAR? Pyttsan.

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

LOL!!
åh vad ångest hos andra kan vara humoristiskt...
Äsch, så farligt är det inte. Lite bara.
Blir det fest nu då, eller? (Snäääälla)

Anonym sa...

hihihi...röstar oxå på fest :)

Miasworld sa...

Tänkte ju ligga på en strand långt bort på själva dagen..men jo, kanske blir det fest. Det är bättre att skratta åt det än att gråta typ.