söndag, juni 29, 2008

Pianopaus

Jag har köpt ett piano. 

Ni förstår. Ett PIANO. Det som jag såg som ett av de stora skälen till att flytta till hus. Jag har velat ha ett i 12 år. 

Nu ska det bara baxas ner 6 trappor och hem till oss, sen är saken biff!

Jag ska spela så mycket så att fingrarna (och min mans öron) blöder. Dessutom är det ju alldeles snart semester på gång. Så jag tror det är dags för en liten sommarpaus för den här bloggen. Flyget till Moldavien går den 13e juli, återkommer då om inte förr. 

Hej så länge!

7 kommentarer:

Anonym sa...

åå härligt..jag o signe kan komma o spela lite oxå.... :)

Anonym sa...

Härligt, härligt! Då kan jag njuta av synten med gott samvete. Jag har redan börjat. I morgon ska jag gå till notaffären. Åh vad kul! Fast vi kommer gärna och spelar och lyssnar hos er också. Kram!

Miasworld sa...

Ja, det är så BRA helt enkelt! Det kliar i fingrarna....

Shadow sa...

Du påminde mig just om jag spelar på mitt piano alldeles för sällan.

Winnie The Pooh sa...

Och hur länge skall du vara Åke-tråk och inte skriva några inlägg?
Om det där förbenade pianot innebär att hon tänker sluta hänga här så skall jag be att få ansluta mig till Herr Johanssons skara och stark ifrågasätta pianots berättigande till förmån för högtalare på pinne...
Snart startar jag namninsamling i Nordstan!

Miasworld sa...

Vet du AM, det kliar i fingrarna som tusan. Vilket känns väldigt bra måste jag säga, det har varit så där lite slut på motivation det senaste. Så jag tänker suga lite till på karamellen och bli så där toksugen på att uppdatera. Sen smäller det!

Miasworld sa...

Förresten infann sig högtalaren på pinne häromdagen. Mia - mannen 1-1 skulle man kunna säga.

Shadow: piano är fantastiskt. Mindre fantastiskt är frustrationen över att man inte längre kan spela som man gjorde för 12 år sedan. Så glöm inte att spela lite ibland, du spar många fula ord på det.