tisdag, augusti 07, 2007

Tillbaka i verkligheten

Semestern försvann lika fort som den kom. Swoooosh sa det mest. Fick mig mest att inse att det är bra att dra handbromsen ibland. Men det var ändå sköna dagar.

Jobbet rivstartade med flyget till Khartoum tidigt tidigt på måndag morgon. Jag känner mig nästan lite hemma när jag kliver in på flygplatsen igen. Konstigt att det kan gå så fort. Kanske är det en vanesak - alla ställen dit man återkommer en gång känns liksom hemma. Man vet hur saker funkar.

På Sudan Airways Guesthouse där jag bor hälsar de alla glatt: "Hello Maria, welcome back!". Även den här gången tar jag med mig regnet. Under första natten regnar det och gatorna svämmas över. Det finns inga avloppssystem eller dräneringssystem så gatorna blir fort lerpölar fulla av skräp. Så här ser det ut utanför hotellet. Tur man åker bil.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Khartoum? Damn, du är cool du.

Miasworld sa...

:) Är kul att se något annat än Östeuropa. Det här är det bästa med mitt jobb, man vet aldrig var man hamnar...