söndag, augusti 12, 2007

Att tänka till är bra ibland, del 2

Jag hittar en bildserie på Youtube med vackra bilder från Sverige och funderar på om jag ska visa dem för deltagarna i morgon när de fyller i sin utvärdering. Det känns som en ganska bra ide för att visa dem mitt land.

På kvällen passerar en av våra översättare förbi för att hämta upp en fil med kort från utbildningen och jag visar honom filmen.

"Its beautiful" säger han och ser ledsen ut. "I will try to go there". Sen berättar han om hur han inte ser något hopp för Sudan eller för sig själv. Hur han vill emigrera om hans pass bara hade öppnat några portar någonstans.

Jag min dumma idiot har precis visat honom paradiset på jorden. Med stängda portar. Det får bli något annat i morgon för utvärderingen tror jag.

Inga kommentarer: