onsdag, juni 21, 2006

Hemma hos mamma och pappa

En kort semester hemma ger en andpaus men ingen riktig vila. Känner mig trött, sur och stressad, men njuter ändå av det lilla avbrottet. Träffar familjen. Dricker vin med mamma och pappa på terassen. De är så söta - efter så många år tillsammans har de liksom vant sig vid varandras egenheter skulle jag tro. Nu sitter de framför mig på altanen, solbrända, med var sitt likadant ärr på magen och avslutar varandras meningar medan havet brusar i bakgrunden. Alltså är jag hemma igen. Här kan man dricka vin på altanen om man vill. Eller bara sova och sura om man behöver det. Är kanske precis vad jag behöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var ju vackert och förmodligen klarsynt skrivet. Om Du inte glömmer det så får du så småningom förklaring till en del kommande eget beteende.

gubbenfar

Miasworld sa...

Jag skulle tro det - känner redan igen mig i mycket! Men ni är ialla fall söta. Fast inte vara orolig :) - egentligen skriver jag sällan om de som är närmast.