söndag, juni 11, 2006

Att landa

Så var man hemma igen. Efter två veckors flyg, hotell, packa upp, jobba, jobba, nästa flyg, nästa hotell, konferens, middag på båt (mannen och jag funderar på varför alla konferensmiddagar alltid är på båtar?? Svar mottages tacksamt), fest, lite sömn, visitkortsbytande och mingel, upp i ottan för att ta flyget hem.... så står man plötligt i hallen igen. Trött som vanligt, väskan får stå hela helgen innan jag ids packa upp den.. och som vanligt behöver jag tid att landa... det tar liksom ett par dagar innan jag är i fas igen med livet hemma. Har inte hittat något bättre ord för det än att landa. Alltså tillbringar jag helgen med att landa. En tålmodig man och en säng hjälper till. Söndag kväll ids jag ta itu med väskan och slänger in lite tvätt. Är hemma igen.

Inga kommentarer: