tisdag, juni 13, 2006

Att drunka

Hemma efter en hysterisk dag på jobbet. 12 timmar fullt ös med 30 minuters lunchpaus i mitten.. listan med alla måsten fylls på snabbare än jag hinner stryka de avklarade sakerna. Springer mellan möten, emailande, alla människor som vill ha feedback på allt möjligt... får dåligt samvete för att jag inte hinner engagera mig - försöker avsluta alla möten samtidigt som de börjar. När allt ändå ser ut som om det kanske ska klappa, kanske är det möjligt att ytterligare en 12 timmars dag gör det möjligt för mig att gå på semester, mina fyra sköna semesterdar... då kommer mailet. Ny deadline, ännu tajtare än de andra. Inser att semestern är körd. Slutar med två dagars semester och två dagars jobb från Sverige. Skaffar mig ett par plusspoäng hos chefen för att jag ställer in delar av min semester, men hade nog hellre haft semester...

Inga kommentarer: