tisdag, november 11, 2008

Att gå i någon annans skor ett litet tag

Mannen är på konferens en vecka på andra sidan jorden.

Som vanligt börjar jag ungefär tre dagar innan han åker med att påpeka hur att det här med att han åker bort inte alls är någon bra idé och att det kanske är HUNDRA ÅR han ska vara borta. Minst.

Jag vet, det är ett helt ologiskt beteende från en person som allvarligt funderade på att svara på uppmaningen från huvudkontoret att "skicka en bild på mitt kontor" med att skicka en bild på min datorväska som följer med på alla resor. Väskan är mitt kontor nästan lika ofta som mitt krypin hemma.

Men så är ju kvinnor sällan helt logiska. Framförallt jag är helt ologisk. I konsultvärlden löser man sånt med good old sub-contracting, man ser till att köpa in kunskapen. Själv gifte jag mig med en ingenjör. Ett slags äktenskaplig sub-contracting skulle man kanske kunna säga. Logiskt och förnuftigt handlande i alla lägen, tålamod och noggrannhet - boff! Rätt in i hemmet.

Nåväl.

Det är tråkigare hemma liksom. Tur att jag också packar väskan i kväll. Konferens på gång.

Inga kommentarer: