torsdag, juli 31, 2008

Köpenhamn tur och retur

Idag var jag i Köpenhamn och tillbaka. Inte så toppen att gå upp klockan 5 på morgonen för att stå utanför Ghanas ambassad klockan 9. Jag gör ett stopp på centralen i Köpenhamn för att ta kort i en fotoautomat. Fyra likadana passfoton krävs för visumet. Jag överraskas helt av fotoapparaten och får ut två kort där jag blundar och två kort där jag tittar snett uppåt taket.

Jag ser faktiskt helt puckad ut. Funderar ett tag på vad som är minst pinsamt:

- gå tillbaka till affären brevid och be att få växla 60 kr i mynt IGEN för att jag ser puckad ut på korten
- lämna in kort på Ghanas ambassad där jag ser helt puckad ut

Jag bestämmer mig för att jag kan bjuda ambassadpersonalen på ett gott skratt.

Ett par timmar senare är visumet klart. Beredd att åka.

Inga kommentarer: