söndag, mars 16, 2008

Mia den potentiella barnamördaren

Jag hivar upp resväskan i säkerhetskontrollen framför den tyske säkerhetsvakten, som på tyskt maner inte riktigt har vaknat på rätt sida.

”Jaha, ja, får jag känna den väskan.... jaja, det här är nog lite över gränsen för tillåtet unga dam”
*Mia mumlar något svar*
”Jaha, ja,VET du vad som händer? Du lägger upp resväskan i bagageutrymmet och sen blir det turbulens och då åker luckan upp och väskan ramlar ut, rätt på ett litet BARN! Och vad säger du då, va??
*Mia försöker med att hon kan ju faktiskt ha väskan under sätet istället*
”Som om den skulle få plats där! Nej, då ramlar väskan ut, på det lilla barnet, och vad gör du då? Ja, då vill du säga förlåt kanske, men då är det för SENT, för då är barnet nämligen redan DÖTT!”

Jag trodde att jag var en ganska shysst person, men tydligen är jag en potentiell barnamördare. Ialla fall när jag flyger Ryanair.

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

I de lugnaste vatten....

Miasworld sa...

Haha.. såg dessutom att det är någon från Ryanairs huvudkontor som har läst min blogg...I am being watched... Tror du jag blir stämd? Eller tycker de att det kanske är lite roligt och skrattar åt alltihop på kafferasten? Man undrar ju...

Anonym sa...

fantastiskt roligt. fantastiskt.