söndag, mars 09, 2008

Glöm aldrig öronpropparna

Flyga Ryanair till Tyskland tog nya höjder idag, när jag delade plan med en hel gymnasieklass. Enda platsen kvar på planet var precis mitt i hela klassen.

Nu är ju jag en van Ryanair-resenär. Alltså tog jag fram öronproppsetuiet, satte in propparna och långsamt långsamt förvandlades 30 gapiga 17-åringar till ett stillsamt bakgrundssorl.

Kille jämte mig hade inte samma vana tror jag, han hade ialla fall inga öronproppar. Efter att ha gett sig på ett lönlöst försök att sova sig bort från alltihop gjorde han det enda rätta och beställde in två småflaskor rödvin. Det kan vara tufft att flyga ibland.

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Alltid tråkigt men det där låter inte tufft.. låter som en mardröm =)
Ha det bra i tyskland.

Miasworld sa...

Man måste ha en slags positiv grundinställning för att klara av Ryanair..eller en Cosmopolitan eller två :)