måndag, augusti 07, 2006

Lika par leka bäst?

Mannen och jag sitter pa en uteservering i Köln och tittar pa folk som passerar förbi. Jag funderar pa hur det kommer sig att sa manga par liksom ser sa lika ut. Undrar om det är att man passar bra ihop med människor som är lika en själv fran början, eller om det är sa att med aren sa liksom blir man mer och mer anpassade till varandra. Jag undrar lite om jag och mannen ser sa lika ut, om vi 11 ar efter första mötet liksom har klonat ihop oss till en stil. Mannen lanserar en annan teori - män kommer till en tidpunkt när de slutar köpa kläder själva och later sin fru handla at dem i stället. Alltsa blir man lika. Kanske är det sa. Fast om det skulle vara sant är jag ganska nöjd med att min man avnjuter sin öl iklädd sin nya T-shirt som han har köpt alldeles själv....

Inga kommentarer: