lördag, augusti 05, 2006

Dåligt samvete- saker

Det är konstigt att vissa saker liksom aldrig blir av. Saker som man egentligen vill göra, men som sen aldrig riktigt blir... och sen blir de på något sätt ett dåligt samvete, och då orkar man liksom inte ta tag i dem längre.... Här min lista på dåligt samvete-grejer:

1) Bröllopskorten
Dåligt samvete nummer 1. Som sagt har vi bröllopsdag i morgon. Fortfarande har vi varken lyckats få till något album eller ens kommit nära att beställa de där förstoringarna.. suck... hade lovat mig själv att ha det klart ialla fall inom ett år.... funkade inte.

2) Tandläkaren
Jag vet. Jag borde gått till tandläkaren för länge, länge sen. Typ i september eller så. Men med mitt jobb finns det aldrig en bra vecka liksom. Jo, man ska ta sig tid. Men jag tänker alltid att nästa vecka blir bättre. Nu har jag dessutom vaccinations-projektet inför semestern. Hinner inte med mer än doktorn för tillfället.....men jag borde verkligen....

3) Sätta in papper i viktiga-papper-pärmen
Ständigt dåligt samvete. Man ska ha alla sina viktiga papper i en fin pärm, ordentligt ordnat, jag vet. Mannen har det. Med register och allt. Han är en noggrann typ. Men om jag vet att alla de viktiga papprena ligger antingen i den bruna pappersamlaren eller möjligtvis på skrivbordet i högen av papper... kan man inte kalla det en viss ordning då? Suck... det är bara att inse. Noggrannhet och tålmodighet är inte riktigt min grej. (Det är därför jag har gift mig till de egenskaperna. Väldigt bra trick, kan rekommenderas!)

Hm... jag tror jag måste sluta här, inte bra att börja lördagsmorgonen med att fundera på sina dåliga samveten-saker... men en lista kanske gör att man tar tag i det hela? Jag ska försöka (men kan inte lova något när det gäller att sätta in papper. Efter dammsuga kan det kvalificera in som det tråkigaste jag vet. Det är till och med roligare att gå till tandläkaren än att sätta in papper i pärm.)


Inga kommentarer: