tisdag, augusti 29, 2006

Karriärkvinna?

Jag har två dagar ledigt och praoar som hemmafru en dag - ovanligt både för mig och för mannen. Har en liten hög med jobb som jag ska titta på, men det är allt. Undrar stillsamt hur jag blev en sån där. Karriärkvinna. Det är väl det man kallas om man jobbar mycket. Fast jag är inte riktigt säker på om det stämmer, som karriärist måste man väl ständigt vilja komma längre, ha en strategisk plan? Det har inte jag, jag är i allmänhet urdålig på strategier. Kanske är jag bara dålig på att säga nej. Fast jag tror att det främst är att jag har turen att ha ett jobb som jag tycker så mycket om. Fast idag, när jag egentligen ville gå och shoppa, men måste lägga ett par timmar på att skriva ihop något för ett projektförslag vill jag helst slippa jobbet :) Men kompromissar med mig själv, jobbar ett par timmar först och går sen och shoppar. Det gäller att sätta upp egna gränser.

Inga kommentarer: