fredag, juli 14, 2006

Konsult i EU

Aha, det är sa här det är att vara konsult i EU... aker med kort varsel pa ett extremt kort besök till Litauen. Far aka fran terminal 1A pa flyplatsen. Därifran flyger jag aldrig annars. Om jag överhuvud taget ens kommer till terminal 1, sa flyger jag aldrig fran A. A betyder massor av mörka kostymer pa affärsresa. Jag sticker ut i min blommiga skjorta...

Kommer till Vilnius sent pa kvällen, jag har aldrig varit här innan. Är miljöskadad fran Moldavien och undrar hur jag ska lyckas ta mig förbi alla svarttaxichaufförer som tränger sig pa nar man kommer ut i ankomsthallen och hitta en riktig taxi. Men det här är ju EU. Inte en enda svarttaxi, istället en rad av riktiga taxibilar utanför. Pa hotellet kan jag inte ens betala i Euro, men de förklarar vänligt att jag kan växla pengarna där och sen betala. Har varit för mycket i länder där Euro är en andra valuta... men är ganska behagligt att vara här faktiskt. Synd att jag inte hinner se mer av stan. Möten hela dan och i morgon klockan sju gar flyget tillbaka till Frankfurt. Hoppas att jag far möjlighet att komma tillbaka snart igen.

Inga kommentarer: