tisdag, augusti 23, 2011

Första dagislämnings-dagen

07.00: Äh det här är väl lugnt, vi ska ju inte ens äta frukost. Kanske inte behöver gå upp ännu
07:05: Fullkomlig kontroll. Supermamma. Minst.
07:10: Och jag som redan är färdigklädd! Hur ska vi fördriva tiden? Jag kan nog lika gärna bädda och lägga in den där tvätten
07:20: Äh...shit! Vi har ju inte ringt och sagt att Knodden är frisk i dag och kommer! Innan halv åtta ska man ju ringa. Var är telefonnumret....
07:22. Pratar med dagis. De vill gärna att vi kommer 10 min tidigare. Typ om 30 minuter. Det tar sisådär 10-15 att cykla. Knodden är inte påklädd, väskan inte packad.
07:23 Knodden uppvisar starkt behov av massivt blöjbyte.
07:30 Klä på, klä på
07:35 Knodden springer ut utan skor.
07:40 Ut med cykeln, på med sitsen.
07:45 Cyklar. Som en liten iller.
07:55 Anländer i svettbad
Sen gråter Knodden hjärteskärande när jag går.
Supermamma. Really.

2 kommentarer:

marina sa...

känner igen det där...först gott om tid o sedan är man ändå 5 min sen in till dagis..konstigt det där..jobbigt när barnen gråter när man lämnar men man får tänka att det går över så fort man stänger dörren
kram på dig

Miasworld sa...

Ja får väl hoppas man får in den optimala morgonrytmen nån gång, sisådär år 2015 eller nåt