söndag, juli 31, 2011

Hemmasjuk

Söndagar är alltid lite extra pissiga när det gäller det där med hemlängtan. Det är oftast dagarna när man häckar hela dan på hotellrummet för att få färdigt en massa jobb och hinna läsa in sig och hinna skriva och fundera (det där med sightseeing är inte riktigt grejen på jobbresor...).


Så också idag. Har lämnat hotellrummet enbart för en snabb middag, 20 min simma i poolen och frukost. Resten av tiden har jag suttit på mitt rum framför datorn och knappat. Skippat lunch för att jag inte ids äta ensam. Ätit choklad till lunch istället. Knappat lite till. Facebook-knarkat för att få lite avkoppling. Kommer på att jag åt middag i lobbyn med tröjan ut och in.


Och ungefär där blir man alltid lite exta hemmasjuk. Vill inte alls sitta här och häcka, vill hem och bada med Knodden och dricka kaffe med mannen på altanen. Tycker det räcker ganska bra nu. Är det torsdag snart?

Inga kommentarer: