måndag, juli 18, 2011

Dagens infall

Idag var jag en sån där spontan och rolig mamma.

Solen sken, mannen bytte panel på fasaden, Knodden hade lite halvtråkigt på gården. Jag bestämde mig för stranden, packade matsäck, packade in Knodden i bilen och stack iväg.

Ungefär samma sekund som vi kommer ner på stranden går solen i moln. Det blåser upp, de flesta andra börjar vika ihop handdukar och packa väskor. Men skam den som ger sig. Dessutom är Knodden själaglad över att få bada.

Ner i vattnet. Det blåser och är kallt vilket inte verkar bekomma Knodden särskilt. Hans mor däremot tycker det är lite otrevligt. Hon håller ut 15 minuter och bestämmer sig sedan för att det är dags för lite fika istället. Insvept i varm handduk.

Upp ur vattnet. Och ungefär då börjar det regna.

Rafsa ihop saker, få på Knodden badrocken, småspringa mot bilen iförd tofflor och bikini i småregn och halv storm. In med Knodden i bilens värme och låta honom pilla på allt i framsätet medan jag försöker komma i mina kläder i snålblåsten ("nej, stå helst inte på handbromsen älsklingen..")

In i bilen, muta Knodden med en liten ask russin för utebliven fika. (Det är här det naturligtvis slutar regna)

Sen åker vi hem. Härligt med sån där sommarspontanitet tycker jag.

2 kommentarer:

marina sa...

hihi men ni var iaf på stranden :)

Linnéa sa...

Då kanske du hade med fikan hem till Aja istället;) ???? Så blev i varje fall någon nöjd.....