fredag, augusti 20, 2010

Slutet på lattelivet

Så här efter semestern börjar man komma in i mamma-ledig-vanorna igen. Alltså idag, träff med god vän för promenad och lunch på stan.

Jag tänker sitta och mata Knodden, sen äta lunch medans Knodden leker med nån leksak, dricka kaffe, byta blöja, förnöjda ta oss från stället.

Det funkar inte riktigt så med en åtta-månader-bebis i identitetskris.

Börjar med att mata Knodden. Som inte vill sitta i barnstol, vilket han ljudligt berättar. Stressad mamma tar upp Knodden. Knodden försöker nå allt som finns att få tag på, inklusive min mat och mitt vattenglas. Jag försöker lura i Knodden lite mer mat. Knodden kletar mat på möblerna. Jag ger upp. Försöker äta lite av min mat. Tillbaka med Knodden i barnstolen. Knodden skriker. Fram med smörgåsrånen. Verkar funka, Knodden sprider smörgåsrån över hela golvet. Sen tröttnar han. Jag trycker in maten. Sen är allt tråkigt tycker Knodden. Vi packar ihop under gnäll, jag tar med mig kaffet på maten i en pappmugg.

Nä, det är nog slut med det där lunch och fika-livet nu. Är det nu man börjar med lekplatsdater istället?

3 kommentarer:

marina sa...

haha japp! välkomna till det livet det verkar hålla i många år framöver det där med lekplatsdejtandet så det är bara till att införskaffa dig "vädertåliga" kläder ;)

Linnéa J sa...

8-12 mån bebis som inte kan ta sig framåt för egen maskin kan vara lite klurigt. Säger bara lycka till och använd tålamodet...

Miasworld sa...

Jäpp, insåg att nu måste det införskaffas regnbyxor

Jo tack Linnea....fast nu verkar det värsta ha släppt för den här gången...*håller tummarna*