onsdag, november 11, 2009

Surdegsmånad

Det visade sig bli en sån där månad när jag tar tag i alla gamla surdegar som ligger i ett hörn och väntar på att bli attackerade. Den där kursen på jobbet som jag skulle ha gjort färdigt i mars och aldrig hann med. Alla andra grejer som jag aldrig hunnit med på jobbet och nu plötsligt måste hinna med innan jag slutar jobba. En hel del andra dåligt-samvete grejer på en lång lista. Det känns som om november är en sån där månad när saker ska fixas och ordnas. Tyvärr blir sakerna tråkigare och tråkigare ju längre ner man kommer på listan.

Jo, längst ner står sortera viktiga papper i pärm. Till och med att producera en jädrans massa utbildningsmaterial i en månads tid för den där kursen känns lite roligare.

Sen kommer december. Då ska jag inte ha en enda surdeg kvar. Bara lussekattsdeg på jäsning och en ask chokladpraliner framför TV:n.

Inga kommentarer: