måndag, juni 01, 2009

Och värre blev det

Det blev inte en bättre dag.

Fick just reda på att en av mina kursledare för sommarkursen inte kan komma. Det är - en månad före vi börjar - katastrof. Minst.

Jag skulle behöva en brilliant utbildare som är superhaj på pricing, costing, internal audit and control samt incentive systems i mikrofinansorganisationer. Gärna någon som har massa tid ledig om en månad med en hel del erfarenheter från Centralasien och/eller Asien.

Sa jag att det också måste vara en brilliant utbildare? (Alltså ingen som tror att utbildning innebär att man visar 200 slides och läser högt vad det står).

Jag vill helst bara gå och gömma mig just nu.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Någon som "visar 200 slides o läser högt vad det står" *skrattar bittert igenkännande där*. Håller tummarna för att det löser sig...

Miasworld sa...

Har man inte träffat på alltför många sådana genom åren? Hur svårt ska det vara att förstå att power point presentationer INTE är stödanteckningar för den som pratar utan ska vara ett sätt att visualisera sitt budskap? Tydligen är det väldigt svårt för tillräckligt många ialla fall...