måndag, maj 04, 2009

Mina egna ostmackor

Jag bor på kontoret här. Alltså på riktigt. Kontoret har ett par övernattningsrum på övervåningen.

Det känns som att sannolikheten att jag kommer ut ens från huset är relativt liten om jag inte ser till att komma ut. Det är inte direkt rekommenderat att springa runt själv efter mörkrets inbrott, dvs klockan sju på kvällen, så jag får nog ta mig i kragen lite om jag ska komma ut. Jag ser fram emot spännande utflykter till bageriet och affären om hörnet.

Just det. Det allra allra bästa med att bo här i övernattningsrummet är att man får laga sin mat själv. Fatta. Jag kan gå och handla min egen frukost och göra mina egna ostmackor. Sen på kvällen kan jag laga vad jag vill. EGEN MAT!!!! Att man kan bli så nöjd över att få koka sin egen spagetti. Men det är just vad jag är. Riktigt nöjd.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Det där med att kunna fixa eget käk är bara såå bra när man är utomlands. Kunna välja sådant man känner för..

Hur är säkerheten annars i Nairobi? Känns det osäkert som utländsk kvinna där, eller helt ok dagtid? Hur funkar språket?

Miasworld sa...

Säkerheten är väl sådär skulle jag tro av det man hör. Dagtid är det helt ok, folk är väldigt vänliga här generellt, men man får vara försiktig så man inte blir av med plånboken eller så. Kvällstid ska man nog inte vara ute och vandra på egen hand alls, då får man ta sig med bil dit man ska. Vårt kontor har 24-timmars vakt och galler för alla fönster. Ungefär så. Jag tror jag skulle känna mig lite instängd om jag bodde här.

Språket är inget problem, alla pratar ju engelska också.