lördag, maj 16, 2009

Mia flygfascisten - del 2759

Morgon på Schipol.

Kanske hade jag varit lite mindre trött om inte den benige italienaren i sätet jämte mig bestämde sig för att väcka mig 03.30 i natt, när jag sov som bäst, med ett irriterande pekfinger i sidan för att han behövde gå på toaletten.

Av med sovmasken, börja försöka samla ihop filt och allt, samtidigt som det var ganska turbulent, typ så att man skulle kunna tänka sig att piloten skulle...ja, just det.

Mias bitska:
"The Fasten Seat Belt sign is on, you can not get up right now" var kanske inte riiiiktigt helt vänligt i tonen. Iallafall rörde sig italienaren inte mer de resterande två timmarna.

Jag har blivit en fullfjädrad flygfascist.

2 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Lektion från mästrande mästaren av flygfacism:

Jag hade avslutat med "..but thanks for waking me up so I could explain the absolute basics of airplane travel to you."

Miasworld sa...

Affärside; särskilda flighter för flygfascister.

Annars får vi bli så rika att vi kan chartra ett eget plan. Vilket antagligen inte kommer hända när man jobbar med biståndsprojekt...jag får nog ta och skriva ett brev till Lufthansa och se om de nappar.