onsdag, april 09, 2008

Puh......andas ut..........

Det har hänt något mycket märkligt.

Jag tittar i min jobbkalender de närmsta månaderna - och den är tom.

Inte så att jag inte har något att göra, och saker kommer ju alltid upp och hej och hå så är det kris någonstans. Men om det stannar vid hur det ser ut nu så har jag två resor till kontoret i Tyskland planerade de närmsta tre månaderna och det är allt. Nästa projektresa är planerad till början på juli.

Jag har som det ser ut nu SJU veckor i följd hemma utan avbrott. Det har jag inte upplevt sedan... tja på tre år skulle jag tro.

Något måste jag nog hitta på för att inte bli skogstokig av att sitta ensam och jobba. Men generellt sett har jag helt plötsligt så mycket tid att andas. Så mycket tid att vara hemma. Det finns något bra i allt.

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Hoppas du kan njuta av den tiden och inte blir för stressad av lugnet. Det brukar lätt hända mig.
Ha en bra kväll!

Winnie The Pooh sa...

Okej, skall inte pajja din lugn och ro, men här är saker du skall göra de närmaste månaderna:

*Gå i möbelbutiker
*Titta på taper
*Gå med AM till Almedahlsmagasinet och välja gardinprover.
*Kompisfika med AM och diskutera gardinproverna och tapeterna.
*Fixa flyttlådor
*Köpa silkespapper till finvitrinen och porslinet så du inte behöver diska i nya huset.
*Lusläsa Elfas produktkatalog
*Rita skalenliga husritningar och provmöblera
*Gå i fler möbelbutiker
*Lämna tillbaka gardinproverna
*Låna nya gardinprover på Engelska tapetmagasinet
*IKEA för låd- och skåpsystematik
*Kompisfika med AM och diskutera de nya gardinproverna samt stämma av vilket låd- och skåpsystem ni är i behov av.
*Pusta ut med fika med AM
*Välja snygga sängkläder som matchar tapeterna i sovrummet.
*Besöka all pryl och inredningsbutiker för "finlirets" skull.

Och det, kära Mia är bara början!
Tur du inte hade mig till bröllopskoordinator... Hi, Hi...

Peppe sa...

Du får väl lov att komma på besök till grannlandet i öst.

Miasworld sa...

Bbelly: alltför right on the spot. En viss "tänk om de har glömt av mig" känsla infinner sig..

AM: och du undrar varför du blev Charlotte York i Sex and the City-testet? *skrattfrust* Silkespapper?? Tapeter? Jag är lost. Tur att min man visade mig Elfakatalogen häromdan så att jag vet vad Elfa är...Kan man hyra in dig som låd- och skåpsystematik-konsult? Fika är jag däremot VÄLDIGT bra på. Om jag fixar pajen så fixar du ordningen i köksskåpen?

Peppe: Finlandssemester - ingen dålig ide! Hittills inskränker sig mina erfarenheter av Finland till en tur med finlandsfärjan, en vecka i Vasa när jag var 13 och 5 timmar i Helsingfors i väntan på ett flyg. Lite visset måste jag säga. Kanske borde förbättras.

Winnie The Pooh sa...

Självklart ställer jag upp som lådkonsult! (trodde aldrig du skulle fråga...)
MEN: avtalet med A-M Ordning och Reda AB innefattar även årlig besiktning och kvalitétskontroll av upprättat syatem då utvärdering av året som gått görs samt upprättande av nya plan för kommande år. vidare kan oanonserade stickprovskontroller komma att ske för att tillse att systemet fungerar tillfredställande.
Mao, jag anser mig ha full rätt att rota i skåp och lådor ;-)

Miasworld sa...

Ingår det i besiktningen att företaget också ser till att den från början bestämda ordningen också återställs om det skulle uppdagas att det finns viss diskrepans? (Jag känner mig själv... jag tycker det bästa med skåp är att man kan trycka in saker och sen stänga så ser det städat ut). Men ok, du är anställd. Vi får nycklarna 19e maj, så någon gång i den veckan går första lasset. Om du vill kan du få följa med och planera :)