lördag, februari 24, 2007

Statuscheck nyårslöften - del 3

Hm... jag kan säga redan nu att det här inte har varit en bra period för mina nyårslöften.....

Mål 1: Inse mina begränsningar och säga nej oftare.
Här skulle man kunna säga att jag är totalkörd. Jobbar alldeles för mycket. Är alldeles för snäll. Men ibland måste man. Fick ett panikmail från världens bästa kollega/god vän i går om jag inte bara kunde kolla över ett par utbildningsmaterial - hon har tyvärr blivit ihopparad för jobbet med en helt hopplös konsult (så nu får hon göra allt jobbet själv). Jag sa ja. Alltså ingen sömn på planet hem i kväll, utan jobb. Men ångrar mig inte riktigt. Vänskap handlar till slut om att ställa upp när den andra behöver, eller?
Har redan förbättringsplan för nästa period inplanerad. Måste förbättra mig. Det finns hållbart i längden och inte hållbart i längden. Just nu skulle jag säga att situationen är icke hållbar.

Mål 2: Mer tid för mig själv.
Jo, det funkar nog ganska bra. Och jag märker att det är bra för mig. Kombinerar mål 2 och 3 med morgonpromenader på helgen. (aha, det gäller att vara effektiv!). Försöker börja med min rumänskakurs också. Det går mindre bra. Efter tre veckors kurs är jag tre veckor efter...

Mål 3: Mer frisk luft.
Nåja, förutom kombo-varianten med mål 2 inga stora framsteg. Eller, inga framsteg alls. Jag är fortfarande en kontorsmupp...

Inga kommentarer: