fredag, februari 16, 2007

Att konferensmingla

I går var jag på halvdagskonferens i stan. Efteråt var det"mingel och mat". Vid ett sånt tillfälle har du EN chans att lyckas mingla upp precis den där personen som du såg i deltagarlistan som skulle vara interessant att prata med. Om du har otur, fastnar du istället med någon du egentligen inte har så stort intresse att prata med och innan du vet ordet av är alla andra inne i sina konversationer, och då är du fast. För sent att rädda situationen.

I går hade jag två potentiella kandidater som hade varit jätteintressant att prata mer med. I mitt försök att sondera läget ställde jag mig vid ett ståbord och pillade med lite papper. Och fastnade. Men en typ från universitet i Karlsruhe. Medan jag försökte vara vänlig och småprata såg jag hur mina utvalda offer fastnade i andra konversationer.

Istället för att prata om hållbara investeringar med en kille från Oikokredit tillbringade jag 40 minuter med att prata om Fasching med en man från universtitetet i Karlsruhe.

Man kan inte alltid lyckas i livet.

Inga kommentarer: