söndag, februari 25, 2007

Att bli ett karriärmonster

Hemma igen. Söndag och jag tror inte att det här kommer bli en av mina mest aktiva dagar.... kanske kan jag ta mig iväg till gymmet som mest. Nästa vecka ska jag dra ner på mina timmar på jobbet. Har satt ett max på 50 timmar för mig själv.

Funderar en del på det där med jobb och balans. Som synes har jag överhuvudtaget ingen balans när det gäller tid som läggs på jobb och tid som läggs på fritid. Men det har funkat relativt bra på grund av olika saker. En sak är att jag tycker mitt jobb är så fanatiskt roligt. Jo, jag klagar också på mitt jobb, men i grunden har jag haft en sån vansinnig tur att jag har hamnat där jag är.

Problemet kommer när jobbet blir din enda identitet. När du jobbar så mycket att det enda du har att bidra med i en konversation har att göra med saker som har med ditt jobb att göra. Det har hänt mig ett par gånger det senaste och det stör mig. Som om Mia har blivit BARA jobb-Mia och alla andra delarna har försvunnit. Därför 50 timmar den här veckan. Måste jobba lite på de andra delarna av mig själv också.

Inga kommentarer: