lördag, maj 27, 2006

På väg att flytta hem

Klockan är 22:00, jag har möte med min chef på jobbet. Inser det absurda i situationen när nattvakten passerar förbi och vinkar... men ofta är saker lite absurda på mitt jobb. Men framförallt är det ett viktigt möte. Det handlar om mitt jobb när jag ska flytta hem, hur jag ska kunna jobba från Sverige. Det känns konstigt när vi nämner att jag ska bo i Sverige. Fast jag vet att det är det jag innerst inne vill. Eller egentligen är det nog så att jag mest INTE vill bo permanent i ett annat land än det där min familj och alla nära vänner bor. Ska jag vara ärlig är det det som drar. Sverige i sig drar inte så mycket. Tror att jag är lite rädd för själva uppbrottet. Nu har vi bestämt oss för ett datum som jag säger för min chef. Hon skriver det överst på pappret. Slutet av juni. Nu är det bestämt. Jag känner en blandning av iver och skräck. Och sorg över att lämna det vi har här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej!hittade hit!
kul med en till blogg :)
är det nu i juni redan?? eller nästa år?
kram marina

Anonym sa...

hej hej!hittade hit!
kul med en till blogg :)
är det nu i juni redan?? eller nästa år?
kram marina

Miasworld sa...

Juni nästa ar... är ett langsamt uppbrott...