torsdag, maj 11, 2006

Alla mina små saker

Idag känns som en sån där dag när nästan ingenting har hänt. Men trots det känner jag mig väldigt nöjd. Kanske för att jag fick en extra puss av min man innan han åkte till träningen. Eller för att en kollega gav mig en sån bra ide på jobbet idag. Eller för att jag klarade mig undan eftermiddagsrusningen och körde hem på under 35 minuter... ibland är det de små sakerna som gör det. Tycker allt mer om de små sakerna. Har inte alls samma behov av att göra de häftigaste sakerna, vara på de häftigaste ställena.... tycker mest om att vara lite som folk är mest. Kanske väldigt svenskt? Eller vuxet? Fast om man slutade att uppskatta de små sakerna skulle nog livet bli ganska tråkigt... eller så skulle de stora sakerna bli alltför.... tja, små kanske.... Så jag ska nog fortsätta med att vara lite smånöjd med mina små saker i livet. I morgon ska jag vakna och njuta av att inte vakna ensam. Sen ska jag nog njuta av den solmogna mangon som ligger i mitt fönster på kontoret och väntar, och när jag äter den ska jag svara på det där mailet i min inbox från en kompis jag inte har hört ifrån på länge. När man tänker på det närmre är livet faktiskt underbart...

Inga kommentarer: