torsdag, april 20, 2006

Att börja

Ett allra första inlägg på första riktiga vårkvällen utanför Frankfurt. Känns alltid lite som semester när de varma sommarkvällarna börjar.... ytterligare ett par dagar, sen är det dags att packa väskan igen... Chisinau kallar igen. Ser fram emot ett besök utan lera. Chisinau på vintern betyder lera. En slags gul lera som ligger som en hinna på alla gator i stan. Med lite regn blir det mest som gegga. Har aldrig förstått hur de upp-piffade moldaviska tjejerna klarar av att inte få lerfläckar upp till knäna på byxorna. Frågade tillslut min tolk om man måste gå på något speciellt sätt för att leran inte ska skvätta upp så mycket. Hon tittade mest konstigt på mig och förstod inte frågan. Men jag är säker på att jag har en lera-tekniskt felaktig gångstil. Får försöka förbättra mig till nästa höst när leran kommer tillbaka.

Inga kommentarer: