tisdag, april 12, 2011

25 kg mindre

Kom hem. Har gosat med Knodden som tusan.

Hem kom däremot inte min väska. Det kan bero på att jag spurtade genom Istanbuls flygplats för att vara näst sist på sista transfer-bussen ut till Göteborgsplanet.

Tyvärr är väskan inte bara försenad utan också ganska mycket borta. Alltså har jag tillbringat en kvart med att utförligt beskriva utseende och innehåll på detaljnivå "ah, du säger grön deodorant, vilket märke var den?" för en ack så vänlig dam som tyvärr inte hade någon aning om var min väska befann sig. Någonstans när jag kom till beskrivningen av mina i och för sig billiga, men ändå så personligt samlade halsband och armband (ja, jag vet, man ska inte checka in sånt. Inte ens sånt i plast. Men jag hade nog med handbagage) som jag insåg att jag faktiskt blir lite ledsen om den skulle vara borta på riktigt. Materialist - ja visst.

Inga kommentarer: