tisdag, oktober 05, 2010

Desperata Disneyklubben

Jo, vi är lite sjuka och krassliga här. Men på bättringsvägen.

Ialla fall. Idag fick jag ett paket. En barnryggsäck från Disneyklubben. Men en nollad faktura och fint med medlemsnummer uppe i högra hörnet och en liten lista på medlemsregler. Tydligen hade jag blivit medlem i Disneyklubben.

Det är ju konstigt eftersom jag är ungefär 1000% säker på att jag aldrig sett eller tackat ja till någon form av erbjudande från Disneyklubben. Ändå är jag helt plötsligt medlem.

Ringer kundservice. Säger att jag inte fattar vad det här är. Får ange mitt kundnummer som jag tydligen har och är bevisligen med som medlem. Tjejen på kundservice ifrågasätter inte ens när jag säger att jag inte har skrivit på något, utan säger bara glatt att hon avslutar medlemskapet och "väskan kan du ju göra som du vill med".

Får man verkligen göra så här?
Bojkotta Disneyklubben.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick också en väska på posten men brydde mig inte om att ringa, för några dagar sedan fick jag ett bokpaket, denna gång var fakturan inte nollad... DÅ ringde jag! Jag hade tydligen blivit medlem via ett formulär på nätet i mitten på september... något som jag aldrig någonsin skulle göra. De sade upp "medlemskapet" helt utan vidare. Vilket j-la sätt!!