måndag, mars 01, 2010

Kvällens mest obekväma tystnad

Den som uppkom efter kvällens körövning. Jag står i min relativt vida kappa böjd över min väska när kvinnan brevid mig, som jag faktiskt inte direkt har pratat med innan, bestämmer sig för lite small talk med mig.

"När är det du väntar?"

Jag fattar ingenting. Efter tredje upprepningen säger hon

"Ja, skulle inte du ha barn?"

"Eh, jo. Han kom för tre månader"

Därefter kom den pinsamma tystnaden. Jag bestämde mig för att inte nämna att jag faktiskt hade gått ner nästan alla graviditetskilon och nog inte riktigt ser höggravid ut längre. Kvinnan såg ut som hon ville sjunka genom jorden.

Pinsam tystnad var ordet sa Bull.

6 kommentarer:

Sara sa...

NÄr ska folk lära sig att inte fråga sådär? Det är hemskt för alla inblandade.

Mr E sa...

Klassiker! :) Alltid lika underhållande, att höra om. Inte så kul just där och då kanske.

Ninde sa...

Instämmer med Sara här. Tänk om folk i gemen kunde skippa den sortens snack öht..

Miss Baglady sa...

Aj aj, pinsamt:)

Miasworld sa...

Jo, man UNDRAR ju vad hon tänkte, med tanke på att jag var supergravid innan och bevisligen inte är det nu...jag tyckte nog mest synd om henne...

puman sa...

Förhoppningsvis lärde hon sig att hålla tyst nu! ;)