tisdag, september 29, 2009

Telefonmarodörer

Det allra sämsta med att jobba hemma kan sammanfattas i ett enda ord: telefonförsäljare.
En vanlig dag ringer det minst tre stycken. Minst. Det är ungefär alla telebolag i Sverige, alla elbolag i Sverige och så en och annan som jag avbryter innan jag ens orkar lyssna på vad de säljer.

Jag får fullkomligt tuppjuck. Jag skiter faktiskt fullständigt i vad det är ni vill sälja eller promota eller fråga eller Gud vet vad. Jag vill inte ha något och på något sätt känns det som att alla bolag som ständigt ringer hamnar starkt på min lista över företag jag bojkottar. För tillfället är det Vattenfall som verkar tycka det är ok att ringa ett par gånger i veckan.
Veckans höjdpunkt var ändå försäljaren från lokaltidningen som ringde en sen kväll för att ge mig ett fantastiskt erbjudande på prenumeration. Han verkade ha missat att jag redan prenumererar sedan sisådär ett halvår tillbaka.
Jag vet. Det kallas Nix-registret. Måste nog ta tag i det där nu när det är dags att vara hemma länge.

3 kommentarer:

M sa...

Tyvärr funkar inte NIX på företag där man redan är kund. En gång till att ComHem ringer och erbjuder sjuttontusen extrakanaler nääästan gratis å jag slänger ut TV-helvetet bara för att kunna säga att vi inte har nån TV.
Fördelen blir ju då att vi allstå inte har nån TV och är i behov av en platt-TV... Hmmm smart tänkt M.
Ok - låt dem ringa EN gång till.

Miasworld sa...

Jag kommer bli galen när jag är hemma..det är helt klart. Det kan hända att frustrationen kommer få utlopp när en och annan försäljare ringer

Ninde sa...

Håller fullständigt med dig, tuppjuck var ordet. Problemet är att vi är så till den grad nedlusade av teleförsäljningsohyra att det liksom inte spelar någon roll vilka faaantastiska erbjudanden de kommer med. Man vill inget ha iaf. Har numera hemligt nr b la för att minska strömmen av idioter som ringer. De jag vill ska ha mitt nr har det. Punkt. Funkar med några få undantag..