måndag, september 14, 2009

Jag är lite kär i Clas Ohlson-killen nu.

Börjar måndag morgon med att strömkabeln till datorn inte vill vara med längre. Panik-backupar utifall att det är datorn som är problemet och börjar leta efter var man får tag i en strömkabel ungefär nu.

Ringer supporten. Man kan beställa på nätet, hämta i morgon, bla bla. Hjälper inte riktigt mig.

Mannen föreslår Clas Ohlson.

Clas Ohlson-killen plockar fram en sån där byggsatsadapter, och bygger ihop den på plats och testar. 500 spänn och datorn funkar. Dessutom kunde jag köpa med mig en riktig capuccino på vägen hem.

Det kanske blir en ganska ok måndag ialla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är många 'relationspoäng´ man kan samla på den praktist-tekniska sidan!

Tvåkomponentlim är en säker poängsamlare.

Pappsen

Miasworld sa...

Det finns ingenting som funkar bättre än tvåkomponentlim tror jag