torsdag, september 10, 2009

Bor en natt i en något större garderob

Så här. Man flyger till London. Åker pendeltåg och flygbuss och flyg och flyg igen och tunnelbana , och går fel runt Paddington station och någonstans där hittar man äntligen sitt hotell.

Kliver in lagom svettig, lagom trött och lagom nöjd när man ser att man nog har lyckats hitta en riktigt bra hotell till bra pris. Trevlig lobby, trevlig personal...som berättar att de har "problems with maintenance" men att de har bokat in mig på ett annat hotel i deras kedja om hörnet.

Taxi som ska hämta upp. Som kommer efter en kvart. Ungefär här börjar jag tappa modet. Kommer till det nya hotellet. Som är ett klassiskt engelskt sunkhotell. Dessutom får jag rum på fjärde våningen utan hiss. En av killarna på hotellet tittar på mig och erbjuder att bära min väska. Vi stånkar upp fyra våningar där rummen bara verkar bli mindre och mindre. Någonstans strax innan mitt rum kan jag inte riktigt hålla mig, ett "maybe you should give pregnant women rooms a bit further down" slipper ut.

Kommer in i rummet som är ett klassiskt sunkrum. Så där så att man inte riktigt vill ta av sig skorna. Ungefär där ger jag upp, jag är för trött för att klaga.

Sen ringer receptionen. De skäms för att de precis har baxat upp en gravid tjej i femte månaden på något slags vindsskrubbsvariant av rum. Alltså nytt rum, på första våning, lite bättre.

Bebisen och jag, vi verkar vara ett bra team.

3 kommentarer:

Joster sa...

Har inte du fått byta hotell förut i London? Fast det var väl till ett lyxhotell eller var det någon annan :P
Bara bra motion för dig å bebisen ;) fast man föredrar att det finns hiss, skönt att ni fick rum längre ner ändå.

marina sa...

va bra att de fick lite dåligt samvete..inte så härligt att kånka sig upp för så många trappor...lovar att det är tillräckligt tungt med två trappor...dåligt att inte frans erbjöd mig lght på bottenvåning ;)

Miasworld sa...

Vilket minne du har Joster! Jo, den gången var det ett klart uppköp, den här gången...nja....

Motion Marina. Tänk på all bra motion..:)