måndag, januari 09, 2012

Ut ut ut

Eftersom jag kanske måste flytta ut ur mitt kontor där jag hyr in mig lite tidigare än mammaledigheten börjar tog jag tjuren vid hornen i ren självbevarelsedrift och började sortera och rensa bland pärmar och papperssamlare. Om man ska flytta hem sitt kontor till en knappt befintlig plats i ett par månader/veckor, så vill man bara ha med det man verkligen behöver.

Efter 5 års hemmajobb kan jag konstatera två saker:

1) Jösses vad jag har samlat på mig massor av helt onödiga papper
2) Jag borde verkligen ha rensat vid förra mammaledigheten

Hittills har jag rensat ut ett tio-tal fulla pärmar och lika många fulla papperssamlare.
95% av allt är saker som jag aldrig har kollat på igen och som man på 5 sek kan hitta på nätet om man behöver. Dessutom dyker årtalen 2005, 2006 och 2007 upp så frekvent att man liksom kan hiva högar bara på att de skriker "inaktueeeellt!"

Jag tror jag ska verkligen satsa hårdare på det papperslösa samhället från och med nu.

Och vad gör man med 20 tomma pärmar? Det kommer ta mig till pensionen att använda alla.


Inga kommentarer: