söndag, november 06, 2011

Framme

Framme i Indien, incheckad på hotellet. Trots att man är mer förberedd blir myllret och ljuden och luftfuktigheten och kossorna lite av en kulturchock de första minuterna.

Annars försöker jag mest vänja mig vid det här ”passa upp” grejen på hotellet. Jag är inte så mycket för small talk på hotellet. Det är så mycket möten och prata och lära känna när jag jobbar att jag mest vill hänga på egen hand på hotellet. Kanske är jag på gränsen till otrevlig mot alla män (för det verkar vara ett manligt yrke att städa hotelrum och jobba med att passa upp) som ringer på dörren och frågar om tvätt och lämnar choklad och kollar läget. Jag är nog inte riktigt gjord för sånt här.

Dock var killen som ringde på för att fylla på minibaren faktiskt riktigt gullig. Han frågade var jag varifrån.
”Oh Sweden! I like that book, ”the girl with the dragoon tattoo”. I made the same tattoo. Can I show you now mam?”

Och så drar han av sig kavaljen och drar upp skjortärmen och visar en överarmens tatuerade drake, en exakt kopia.

ABBA verkar inte vara den givna beröringspunkten längre när det gäller Sverige. Mer Naomi Rapace.

Inga kommentarer: