onsdag, januari 19, 2011

Nattens mysterier

I natt vaknade jag av Knoddens bak i mitt ansikte runt halv två-tiden. Och sen snodde han runt, runt i vår säng i timmar.

I morse undrade mannen vad han egentligen gjorde i vår säng så tidigt. (Annars brukar vi satsa på egen säng fram till morgonvällingen). Som om jag skulle veta. Jag är helt bombsäker på att jag inte har hämtat honom. Mannen säger sig inte heller ha något minne av att han har gått upp och hämtat honom.

Kvarstår två alternativ:

1) Knodden är egentligen en liten ninja som smyger runt huset på nätterna och klänger i lampkronor och sånt. Den här natten gick han och la sig på fel ställe.

2) Det bor en zombie i vårt hus som hämtar barn från spjälsängar på nätterna och lägger dem i föräldrarnas säng.

3 kommentarer:

marina sa...

haha jag vill helst tro på plan 1 men ni verkar oxå ha fått hem den där nattzombien..han är lite läskig som bär runt barn på natten..han är här oxå..lika förbryllande varje morgon man har en trampande "liten" tomte i ryggen..

Anonym sa...

hm, skummelt. Jag tror på att han är en ninja . verkar bättre :)

Miasworld sa...

Jag har skrattat lite i smyg åt ninja-idén. Med tanke på Knoddens extremt bastanta kroppshydda hade det varit väldigt roligt om det var så.