måndag, november 01, 2010

Bokslut

Och så swosch så var 11 månader förbi och jag sitter vid skrivbordet igen. Tillbaka till vanliga, fast ändå inte. Livet är annorlunda. Bättre.

Jag har landat hemma. Liksom bott in mig. Känner mig hemma i stan. Träffat nya vänner. Stöter på folk i stan som jag känner. Efter nästan fem år i en resväska är det fantastiskt skönt.

Jag har funderat. Fått nya perspektiv. Funderat på hur livet ska vara. Hur mycket man vill bo i en resväska. Hur man balanserar livet mellan det lilla och det stora.

Och älskat i överflöd och mängder. Mer än man trodde var möjligt. Och skrattat och hittat det fantastiska i den helt vanliga vardagen.

Tja, sen har jag ju inte sovit så mycket. Druckit alldeles för mycket kaffe. Ruckat på principer och fått akut trötthetssyndrom på att diska och städa och tvätta. Men det är ju inte det viktiga i det hela.


Inga kommentarer: