onsdag, maj 05, 2010

Ynklig

Man blir sjuk under dan. Man orkar inte ta hand om Knodden. Man får slut på idéer på lekar man kan göra som innefattar att mamma kan halvsova. Man väntar på mannen som lovar att komma hem tidigt från jobbet.

Och så tillslut ligger Knodden i sin säng och kollar på sin spelande mobil och jollrar. Jag lär mig att om man drar upp den så mycket man kan spelar den i tre minuter när jag kan ligga ihopkrupen i sängen och febra så mycket jag vill.

Men så! Mannen kommer hem en halvtimme tidigare. Som en fläkt av...tja, friskhet dyker han in i rummet, lyssnar på sin ynkliga fru, tar Knodden under armen för att dra iväg på äventyr (i vanliga fall hade jag gjort en kommentar om att jag inte riktigt definierar fiskeaffären som äventyr. Men inte den här gången. Dessutom tycker ju Knodden att ICA Maxi är ett äventyr också. Det krävs inte så mycket). Lämnar mig nerbäddad i sängen. Kommer hem och lagar mat och har köpt en stor påse godis.

Mannen. Kanske världens bästa.

3 kommentarer:

Christin sa...

Saken är klar! Behåll honom! :)

M sa...

Jag skulle oxå behöva en påse godis!

Miasworld sa...

Ja, jag tror jag behåller honom :)

M, om du höll kniven borta från tummen så skulle du inte behöva godis