tisdag, oktober 16, 2012

Nya vyer

Det där med det nya jobbet.

Jo, det är nog verkligen dags att gå vidare. Jag saknar liksom orken att sätta igång en gång till på samma ställe. Börjar bli lite loj på ett sätt som inte är likt mig. Jag saknar kollegor omkring mig. Resorna är i grunden intressanta, men inte lika roliga längre när man har småknoddar som väntar hemma.

Allt har sin tid och det är tid för något nytt.

Om jag bara verkligen hade vetat vad "något nytt" betyder. Hittills har jag skjutit det hela framför mig ganska effektivt under devisen "det är ju lååångt kvar tills jag ska börja jobba". Nu är det faktiskt dags att börja och jag vet liksom inte riktigt var jag ska börja alls. Jag har aldrig sökt jobb i Sverige, har närapå inga kontakter som kan hjälpa. Arbetsförmedlingen? Får folk verkligen jobb där? Känns inte som stället att gå på.

På nåt sätt är det samma känsla som när jag satt nykommen till Tyskland och rådvillt letade efter jobb lite här och där utan att riktigt veta var jag kunde tänkas passa in. Och på nåt sätt passar jag inte riktigt mallen på vad som söks i Göteborg  (läs: ingenjör eller controller).

Lite tur den här gången också hade varit väldigt välkommet. Hallå du utvecklande, spännande jobb där jag kan dra nytta av vad jag har gjort hittills, kan du dyka upp?

2 kommentarer:

M sa...

använd bloggen. Eller nåt annat forum och beskriv vad du kan och vill. Vänners vänners vänner letar kanske precis efter dig.

Miasworld sa...

mmmm. Lite svårt bara när man har en massa kollegor som kontakter överallt....men nu är jag lite pepp ialla fall och fixar lite med CV och så ialla fall.