fredag, oktober 28, 2011

Sen sist

Alltså det blev lite mycket på en gång. Har varit i Moldavien för att prata på en konferens.

Som var ungefär som vanligt. Massor av människor som tror att 10 min presenation betyder 20 power point slides, vilket totalt förstörde tidsplanen, så att pauser blev kortade och tiden för networking var nästan ingen. Man kan fundera på varför det så ofta blir så. Ingen är ju så sugen på att sitta och lyssna på presentationer i sex timmar EGENTLIGEN.

Nåväl. Intressant var det ändå. Trots power point poisoning.

Under tiden jag satt i Moldavien var Muhammed Yunus på besök på mitt jobb för en föredrag. Sånt blir man ju nästan lite stolt över. Han har ju ändå fått nobelpriset. Och gjort massor för den sektorn jag jobbar för. På nåt sätt tror jag att hans föredrag var liiite mer intressant än mina 10 min om staff training concept.

1 kommentar:

Jennie sa...

Ja läser så ofta jag kan. Inser att din blogg är himla intressant men också varvat med många skratt. Kul. Hälsa familjen! Kram